Hírek
2013. Július 10. 14:39, szerda |
PR
Forrás: InfoVáros
Az internet a turizmusban is egyre nagyobb teret nyer
Már mobiltelefonon is foglalunk szállást.
A szállodák többsége komoly figyelmet fordít saját weboldalára, és ügyel arra is, hogy a fontos információk mellett a szállást is rögtön le tudják foglalni a vendégek. A belföldi utazók ugyanis egyre inkább élnek az árak és szolgáltatások összehasonlíthatóságát is lehetővé tévő internet adta új lehetőségekkel.
A szállodai foglalások többsége ma már online történik nálunk is. Ez a dominancia korábban inkább a fővárosban volt jellemző, hiszen itt a vendégkör zömében külföldi utazókból tevődik össze, ők pedig már jó néhány éve aktívan használják az olyan online foglalási oldalakat, mint a Booking.com, az Expedia, vagy éppen a Lastminute.com. A trend azonban egy ideje elérte a vidéki hoteleket is, és ma már itt is elképzelhetetlen, hogy egy szálloda ne legyen megfelelő honlappal jelen a világhálón és a közösségi oldalakon.
A tapasztalatok szerint a szabadidős céllal utazó vendégek sokkal több időt fordítanak az Interneten történő alapos kutakodásra. Egy francia szállodai online marketing cég beszámolója szerint egy átlagos, szabadidős céllal utazó potenciális vendég a szállásfoglalást megelőzően 15-17 utazással kapcsolatos, ezen belül 10-12 szállodai weboldalt néz meg és hasonlít össze. Mindezt az esetek kétharmadában mobil eszközön teszi, igaz, hogy a kiválasztott szálloda foglalását már asztali számítógépen, nyugodt környezetben végzi. Ez a tendencia a magyar piacot is elérte, az online oldalakon történő böngészés, keresés, összehasonlítás egyre markánsabb szerepet játszik a magyar utazók életében is, és nem csak akkor, ha külföldi nagyvárosokba vágynak, hanem már belföldi utazási célok kiválasztása esetén is – állítja Hegedűs Attila, a BDO Hotel és Ingatlan ügyvezető igazgatója. A cég felmérése szerint egy négycsillagos szálloda esetében jellemzően az online foglalások 40 százaléka a saját weboldalon, míg a többi közvetítőkön, szállásfoglalási portálokon keresztül történik.
Versenyelőnybe kerülhetnek azok a szállodacsoportok , amelyek egy weboldalon több helyszínt és úticélt is tudnak kínálni, de mindemellett garantálják azokat a biztosítékokat, amiket csak a szálloda üzemeltetője tud megadni a vendégeknek - állítja Kerek Péter, az accenthotels.hu szakértője. Az ország különböző részein, így a Balatonnál, Bükfürdőn, a Tiszta-tónál vagy éppen Tokaj-hegyalján számos 3-5 csillagos szállodát üzemeltető Accent Hotel Management olyan központi weboldalt is létrehozott, ahol egyaránt lehetséges ajánlatot kérni és foglalni, így a vendég választhat, hogy elköteleződés nélkül szeretne-e az ajánlatok között válogatni, vagy biztos a dolgában és minél előbb kezében kívánja tartani a végleges visszaigazolást. Az oldalon találhatunk olyan ajánlatokat, amelyek azonnali foglalás és előrefizetés esetén jelentősen kedvezőbb árat kínálnak, mint rugalmasan módosítható társaik. A magyar vendégek egyre nagyobb bizalommal vannak az internetes foglalások iránt, így a vidéki wellness szállodák is elkezdhetnek egyre hatékonyabb online marketing és árstratégiai módszerekkel élni. Az interneten történő keresési hajlandóság és információéhség már megvan, azonban az online fizetéshez még nincs meg a bizalom, pedig sokszor a kuponos áraknál is jobb ajánlatokra tehetnek szert az előrefizetést vállaló vendégek – emeli ki Kerek Péter.
Az elmúlt időszakban egyébként az is megfigyelhető, hogy egyre inkább növekszik a mobiltelefonon, utolsó pillanatban történő, akár aznapi szállásfoglalások aránya - még azzal együtt is, hogy a szállodák árai általában azoknak kedveznek, akik jó előre eldöntik és előleg fizetésével garantálják is foglalási szándékukat.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Október 21. 12:08, hétfő | PR
Már tizenévesen elkezd befektetni és megtakarítani a Z generáció
óriásit ugrott a felelős alapok kezelt vagyona
2024. Október 18. 16:01, péntek | PR
Divatos és stílusos haj- és szakáll viseletek: már otthon is elkészíthetjük őket
2024. Október 14. 10:53, hétfő | PR
Tudásbázis és TikTok pénztanár különdíj várja a versenyzőket
15. évfordulójához érkezett a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő
2024. Szeptember 19. 09:52, csütörtök | PR
Idén átlépi a 20 milliárdos árbevételt a Jánosik Kft.
Jelentős mérföldkőhöz érkezik a több mint 30 éve alapított, 100 százalékban magyar tulajdonú Jánosik és Társai Kft.: várhatóan idén átlépjük a 20 milliárd forint éves árbevételt.